Ono to tak nie celkom obyčajný Erasmus+

16.02.2022

Dvojitý diplom v programe cestovný ruch

Už na bakalárskom stupni som vedel, že ostanem na Ekonomickej fakulte v Banskej Bystrici. Nieže by som nepokukoval po iných vysokých školách, no v Banskej Bystrici sa študuje dobre. Zatiaľ si len pochvaľujem. A takisto som už na bakalárskom stupni pokukoval po tejto zaujímavej ponuke - po štúdiu dvojitého diplomu. Prvotné myšlienky boli neisté a pochyboval som o sebe (to je do istej miery pravda dodnes, ale už niet cesty späť). Trochu odhodlania mi dodal môj prvý Erasmus program a fakt, že to nebolo také ťažké, ako sa na začiatku zdalo a ako som sa bál. Napokon som sa rozhodol do toho ísť. Vidím to ako jedinečnú možnosť príležitosť v mojom odbore a v našich zemepisných šírkach získať za 1 štúdium 2 diplomy:

  • 1 s titulom Ing. v odbore Economics of Tourism Enterprises (Katedra cestovného ruchu, EF UMB, Banská Bystrica, Slovensko)

  • 1 s titulom MsC. v odbore Toursim and Sustainable Regional Planning (Katedra matematiky a geografie, Katolische Universität - ďalej len KU, Eichstatt-Ingolstadt, Nemecko).

V 3. ročníku (1. stupeň) na jeseň som mal prvú konzultáciu s pani profesorkou, ktorá mi tento program bližšie priblížila a uviedla ma na správnu koľaj. V 3. ročníku v zime som podal riadnu prihlášku na Erasmus+, aby som dostal aj grant, čo bolo dosť podstatné pre mňa ako študenta s financiami tak akurát. Na cca trištvrte roka sa všetky vybavovačky zastavili a až začiatkom 4. ročníka sa to opäť rozbehlo. Od tohto obdobia som študentom oboch univerzít a aktuálne mám za sebou veľmi úspešne prvý semester. Ďalej sú nejaké informácie, ktoré som doteraz získal a ktorými disponujem. 

Dĺžka štúdia:

Štúdium je čiastočne v anglickom jazyku. Študentom ste súčasne na oboch univerzitách od zimného semestra 1. ročníka 2. stupňa. Študuje sa štandardne 2 roky.

Doba výučby + skúškové:

Banská Bystrica - zimný semester (september - január), letný semester (február - jún)

Eichstatt- zimný semester (október - marec), letný semester (apríl - september)

Školné:

V Banskej Bystrici to je zadarmo, v Nemecku sa platí 56,00 € každý semester (nie je to ani školné, je to len nejaký povinný príspevok).

Jazyk:

Ako som spomínal, určité predmety máte len po slovensky, niektoré sú na výber v angličtine aj na Slovensku, v Nemecku je štúdium v anglickom jazyku no a diplomová práca sa píše v anglickom jazyku a mala by sa začať písať už počas štúdia v Nemecku, keďže má byť relevantná aj pre tamojšiu univerzitu a bude hodnotená aj tam. 

Ubytovanie:

Ubytovanie nám bolo ponúknuté v študentských domovoch za veľmi dostupné ceny berúc do úvahy, že sa bavíme o Nemecku. Na výber sú rôzne prevedenia ubytovaní (samostatná izba, so spolubývajúcimi, s kúpeľnou alebo bez, ...) ale ja som veľmi na výber nemal. Som rád, že mi niečo priradili, keďže v decembri 2021 ma najprv odmietli. Dostal som samostatnú izbu s menšou kuchynkou + kúpeľňa a WC. Cena za toto ubytovanie je 305,00 € mesačne. Je potrebné poznamenať (s tým som ja nerátal), že KU si pýta 350,00 € ako "service fee" v decembri pred semestrom, ktorý tam cestujete - u mňa december 2021. Nenávratné. Ďalej sa platí "damage deposit", ktorý je nejakou alikvotnou čiastkou z platieb - u mňa to je 600,00 €. Táto čiastka je návratná po skončení nájomného vzťahu, ktorý sa uzatvára na dobu 6 mesiacov, nikdy nie menej. Zvyčajne v prípade KU je to apríl až september, keďže to korešponduje so semestrom. Ubytovanie som dostal v meste Ingolstadt ale internáty majú aj v Eichstatt. 

Celková súma za ubytovanie: 2440 € (vrátane vratnej kaucie). 

Skladba štúdia

1. ročník

Zimný semester (Banská Bystrica)

  • Ekonómia a politika CR
  • Field Trip 1
  • Informačné systémy v CR 2
  • Kontroling podnikov CR
  • Kvantitatívny a kvalitatívny výskum v CR
  • Medzinárodné podnikanie v CR
  • Procesný manažment v CR

Letný semester (Banská Bystrica) - vysvetlenie - keďže idem na Erasmus+ mám individuálny študijný plán. Nie všetky predmety, ktoré mám v LS na Slovensku sa nachádzajú aj v Nemecku. Preto "medzeru" medzi ZS a LS v Nemecku využijem na absolvovanie týchto zvyšných predmetov. A to:

  • Makroekonómia 2
  • Strategies and Regional Tourism planning
  • Tourism management and Marketing
  • Communication across cultures

Letný semester (Eichstatt-Ingolstadt, Nemecko)

  • Theory and strategy in destination management and marketing
  • Innovation and product development in tourism
  • Sustainable tourism - urban and rural dynamics in critical perspective
  • Innovation and creativity in individuals, teams and organizations
  • Major Excursion (Field Trip 2)*
  • Kurz nemeckého jazyka**

*Major excursion - terénny výskum v vzdialených cieľových miestach v rámci EU alebo sveta

**Kurz nemeckého jazyka je platený - 55,00 € / 90 hodín / 3 týždne. Začína sa koncom marca a končí tesne pred začiatkom semestra (25. apríla). Naň sa prihlasuje aj platí v zimnom semestri pred pobytom. 

2. ročník

Zimný semester (Banská Bystrica)

  • Manažérska komunikácia v CR
  • Manažérstvo kvality vzťahov so zákazníkom v CR
  • Diplomový seminár
  • Finančná analýza podnikov CR

Letný semester (Banská Bystrica)

  • písanie diplomovej práce
To je zatiaľ všetko čo viem. Aktuálne sa pripravujem na predmety, ktoré potrebujem absolvovať "urýchlene" na Slovensku a začínam sa tešíť do Nemecka. 


© 2022 
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky