BUCKET LIST

25.01.2020

     Určite ste už o niečom takom už počuli. Aj ja. Ale len počul. V živote som si žiadny bucket list resp. checking list nevytvoril. :) Naskytá sa mi ale príležitošť konečne niečo také urobiť. Nie som veľkým fanúšikom papierových diárov, poznámok a zoznamov. Väčšinou si všetko zaznamenávam do telefónu do poznámkového bloku, kalendára alebo počítača. Napadlo mi, prečo to neurobiť presne tak aj s bucket listom, napísť ho tu, bezepečne uložiť a nestratiť :D

     Mô prvý bucket list sa bude týkať môjho Erasmus pobytu a bude ho potrebné splniť do začiatku leta 2020. 


Cap de Formentor

Toto miesto je jednoducho must - see. Osobne som milovníkom výhľadov a preto toto miesto radím na popredné priečky. Niečo podobné som už videl pred pár rokmi v Chorvátsku - padla mi sánka. Z Mallorky neodídem bez vlastnej fotky na pamiatku z tohto nádherného miesta. 

Zdroj: www.allposters.com  -                                              Cap de Formentor, Mallorca
Zdroj: www.allposters.com - Cap de Formentor, Mallorca

Valldemossa

Zdroj: www.mallorcaentaxi.com
Zdroj: www.mallorcaentaxi.com


Cathedral de Mallorca

     Túto krásku by sme mali zazrieť hneď v prých dňoch a vídavať by sme ju mali asi najčastejšie spomedzi všetkých vecí, ktoré majú prívlastok "must". Nazývaná taktiež La Seu alebo Katedrála Panny Márie, patrí medzi najvyššie gotické stavby v Európe. Nachádza sa v hlavnom meste Palma de Mallorca.  

Zdroj: www.depositphotos.com
Zdroj: www.depositphotos.com

Castell de Bellver 


Zdroj: www.dronestagr.am
Zdroj: www.dronestagr.am

     Toto miesto by sme mohli navštíviť tiež hneď v úvode pobytu. Ako milovník výhľadov si chcem mesto Palma obzrieť aj zhora. Bohužiaľ počas letu mi to umožnené nebude, pretože letíme večer, kedy je už tma. 

Es Trenc 

This doesn´t need a description. MUST SEE! 

Zdroj: www.flickriver.com
Zdroj: www.flickriver.com

Cala Agulla

Are you fu*king kidding me? 

Zdroj: www.pinterest.sk
Zdroj: www.pinterest.sk

 

Cala Millor

Vamos a la playa, oh oh oh oh
Vamos a la playa, oh oh oh oh
Vamos a la playa, oh oh oh oh
Vamos a la playa, oh oh ... <3 

Zdroj: www.visitcalamillor.com
Zdroj: www.visitcalamillor.com

Soller-Port de Soller 

Zdroj: www.seemallorca.com
Zdroj: www.seemallorca.com


Playa de Muro 

Speechless....

Zdroj: www.fischer.sk
Zdroj: www.fischer.sk


Barcelona

     Takisto by sme radi vycestovali mimo ostrova. Vzhľadom na to, že Barcelona či Valencia sú len okolo hodiny letu od nás, a a pri cenovej dostupnosti leteniek je toto myslím aj povinnosť, keď už sme v tom Španielsku. 

Zdroj: www.blockchain360.news
Zdroj: www.blockchain360.news

Valencia

     Sú to krásne mestá s historickými centrami ale aj modernou architektúrou, ktoré stoja za to! 


Cuevas del Drach 

     Vysvetlenie, prečo sa jaskyňa volá tak ako sa volá, je celkom jednoduché. Meno je odvodené od draka. Toto bájne stvorenie je zakomponované v malorskej histórii. Draci sú vyobrazení aj na stredovekých maľbách. Drak bol symbolom akéhosi diabla no zároveň aj znamenie sily. Draci boli v malorských legendách strážcami pokladov. Nevedno, či je táto jaskyňa spätá s ozajstnými drakmi a či sa tam nachádza poklad. Podľa mňa, samotná jaskyňa už pokladom je. Worth seeing, right?  

Zdroj: www.mallorca.sk
Zdroj: www.mallorca.sk


Puig Major

     Doma som tej turistiky veľa nestihol. Dúfam, že v priebehu nasledujúceho polroka uskutočním aspoň túto jednu túru. Puig Major (1436 m.n.m) je najvyšší vrch ostrova Mallorca. Po preštudovaní miestnych pomerov som zistil, že tento vrch nie je prístupný, pretože je to chránená vojenská oblasť. Práve preto najvyšším prístupným vrchom je Puig de Massanella (1364 m.m.m.) v pohorí Serra de Tramuntana. 

Zdroj: www.walkingenglishman.com
Zdroj: www.walkingenglishman.com

Mallorca Cuisine 

     Myslím, že tomuto sa nevyhneme ani keby veľmi chceme. Ochutnávanie miestnych špecialít patrí medzi ďalšie body s prívlastkom "must". Momentálne vôbec netuším, čo môžu byť také miestne chuťovky, no určite nám neunikne taká tradičná Paella alebo Tumbet. A keďže jedlo mám veľmi rád, when "ticking off" this point on my bucket list, hopefully, budem veľmi dobre najedený:). 

Zdroj: www.prima.iprima.cz
Zdroj: www.prima.iprima.cz

Meet and be friends with spaniards 

Zdroj: www.holapeople.co.uk
Zdroj: www.holapeople.co.uk

     Človek by si mohol myslieť, že je to samozrejmosť. No ja si myslím, aj z toho čo som videl, že je trochu ťažšie sa infiltrovať medzi domácich študentov. Väčšinou som videl erasmus študentov spolu s inými erasmus študentami. A veru španieli to teda asi nebudú, s kým skončíme v skupinke. 

     Ja aj Naty sme sa prihlásili do "buddy programu". Jednoducho vysvetlené, každý z nás dostane tzv. buddyho, ktorý je domáci a ktorý mu môže pomôcť keď je treba, poukazovať prostredie, okolie, čo a jak to je... Veď viete. Pred nedávnom sa nám už ozvali, náš buddy bude Eleonora a už sa na nás teší. My sa tešíme tiež a dúfam, že aj prostredníctvom tohto programu získame kopec nových priateľstiev. :) 






© 2022 
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky