Ako vyzerá náš bežný školský týždeň

03.03.2020

      Keďže počiatočné problémy s rozvrhom sa utriasli a.k.a. konečne nemusím používať slová ako "overlaping class" (actually mám overlaping class ale vraj je o v pohode :P) ap. Konečne už máme ako-takú predstavu o našom školskom týždni. Spokojný? V skutku áno. Školu musím navštíviť len 3x do týždňa, no je to veľmi nekonzistentné, keďže ostatné dni nemusím nič. Výučbu na univerzite mám v utorok, stredu a štvrtok. Zároveň navštevujem kurz španielskeho jazyka a ten je tiež v tieto dni. Čo to znamená? Hella 3 ťažké dni, kedy budík zvoní aj o 5.55 am a zo školy prichádzame až o 8 pm alebo aj pozdejšie. Je to náročné!  

(In real life it looks like this: Je len 03/03/20 a už som 1. krát nechcel ísť do školy, nie že by sa mi nechcelo, no internally som cítil, že to nedám. Vážne. Spánok 2,5 h nie je niečo, po čom študent prahne, hlavne ak z tej školy niečo chcete mať. Taktika bola sa aspoň trošku ešte vyspať, a ísť na najbližšiu hodinu. Čuduj sa svete, išiel som na všetky. Ešte som bol aj na hodinách aktívny. Nuž, Erasmus je asi aj o pushing off the limits.) 


Utorok

6.00 Beeeep. Beeep. To nie je moj budík. Na ten sa nezobudím. Budím sa na Natyn budík. Najhorší na svete. Ešte aj svetlo to má. 

7.22 Autobus č. 19. 48-Grans Magatzems - Área Sindicat- 1101-UIB - Campus esport. Prečo táto voľba, keď Palma má metro? Pretože naša krásna Fakultat de Turisme, kde začíname deň, je na druhom konci kampusu, kde má metro stanicu.

cca 45 minút
cca 45 minút

 

8.10 Corporate Investment and Financing Decisions.  Hodina začína o 8.00 ale tu to má každý mierne v... no veď viete, sme v Španielsku. Sergio je náš účitel, ktorého prístup sa mi veľmi páči. Veľmi by som bol rád, keby som mal toto doma. So far, toto je môj najobľúbenejsí predmet. V treťom ročníku na strednej škole by som nikdy nepovedal, že budem o 5 rokov v Španielsku, a už vonkoncom nie, že môj fav predmet bude účťovníctvo, keďže som dostával päťky. Tu - tu sa mi to nejako zapáčilo. 

Sergio: "toto je schéma, ktorú budete na konci júna nenávidieť :)"
Sergio: "toto je schéma, ktorú budete na konci júna nenávidieť :)"

9.30 Tourism industry contracts and tourism law. Tento predmet je tiež veľmi zaujímavý, preberáme tam naozaj veľmi aktuálne témy a problémy. Hodiny boli zatiaľ vedené formou úvah a otvorených diskusií s predprípravou danej problematiky doma. No zatiaľ jediné čo som si s tejto hodiny odniesol, sú Juanove (účiteľove) obľubené slová (foneticky): "¿ ke a klaro?" , " ¿ sí o no?" :) 

P.S. Coronavirus is very common discussion these days.

11.00 Management of Human Resources. Presunuli sme sa do budovy ekonomickej fakulty tzv. Chovejános v našej reči slovenskej v tomo španielskom kampuse. Pravdaže meškáme, pretože presun z fakulty na fakultu pri hodinách nalepených to inak ani nejde. Naša profesorka Paula nás už zapisuje, pretože ako vždy meškajúcich si nás pamätá. Čo je prekvapenie, ako jedna z mála nemá problém vysloviť moje meno. Bravó. Opäť zaujímavý predmet, ktorý ma spočiatku vystrašil počítaním, ktoré dúfam bolo len okrajové. Celý predmet by sa mal niesť v duchu práce v tímoch, do ktorých sme práve dnes boli rozdelení. 

(mimochodom, predmet, kde je odomňa žiadané využitie vlastného laptopu na prácu na hodine - v španielsku bežné - doma naďalej drvivá väčšina preferuje papierové poznámky)

12.30 Hladní ale plní vedomostí odchádzame na byt. Tentoraz. metrom. Univerzita je v krásnom prostredí, má rozľahlý kampus. Samozrejme to by sa v centre nedalo. Je veľmi super, že linku metra prispôsobili a konečná linky je práve v kampuse UIB. 

14.00 Nie som zvyknutý jedávať von. Buď si s naty urobíme niečo spoločne a vopred, alebo každý niečo osobitne a hmmmm... tak študentsky. Zo sáčku. No ale nevyzerá to chutne? 

16.30 Let´s grab a cup of coffee and go! 

17.00 Spanish course. Po všetkých tých peripetiách s jazykovou školou som až prekvapený ako to celé dopadlo. Najprv pre nás nemali miesto, boli sme v zlej skupine a  bolo veľmi náročné nas preradiť, a vybavovali sme to štýlom "ja na teba po anglicky a ty na mňa po španielsky". Veľmi nepríjemná tetuš. No, slečna. Anyway, náš aktuálny učitel Pedro je taká milá vtipná kôpka. Zatiaľ si hodiny veľmi pochvalujem. 

19.45 Oh, this day finally has come to an end. 

20.15 No, it hasn´t. Väčšinou musíme našu lovely Mercadonu navštíviť každý deň, pretože sme veľmi obmedzení skladovacím priestrom, či už v chladničke alebo v špajzi. 

20.30 Finally home. Čas jesť, osprchovať sa a hor sa späť do mesta. Kedže je utorok a ako som už spomínal, utorok je tu známy tým, že ľudia chodia von na tapas a pivečko. Samozrejme, nemôžeme chýbať. 

23.00 Ruta Martiana. Slová netreba. Piješ pivko, rozprávaš sa a chilluješ po náročnom dni. Chvalabohu, rozvrh nám túto Rutu umožňuje. V stredu začíname troška pozdejšie, inak by som bol už v posteli (nie nebol :´) veď ma poznáte). 

Zľava: Lili, Dada a Naty
Zľava: Lili, Dada a Naty

A takto vysmiate baby môžeš stretnúť v utorok na Rute. Keď majú pivko spolu s nejakým tapas. Vyzerajú chutne, že? Myslím to tapas.  Btw. len tak FYI pivko + tapas v LemonTree 5,00 €. 


Streda

9.00 Dnes si môžme trocha pospať. Hodina nám  začína až o 12.30. Časom určite plánujem nejaké voľnočasové aktivity. Uvidíme ako sa situácia vyvinie. 

12.30 Strategic Management. No, túto hodinu nebudem nejak vyzdvihovať do neba. Potenciál má a obsah preberané učivo je zaujímavé. No výklad je (pri všetkej úcte k profesorovi, veľmi milý a zlatý človek) veľmi nudný. Nechajme sa prekvapiť, čo nám semester prinesie. Momentálne máme za úlohu povinné čítanie, pričom knihy nám boli sprostredkované v PDF formáte, niektoré aj také, ktoré si musíte kúpiť, čo je super.

17.00 Holaaa, chicos. que tál? Zase naša milovaná španielčina. Tu si ešte trápime naše mini-mozočky do tej pol 8. 

20.00 Hurá, po cca 20 minútovej pešej chôdzi po preplnenej večernej Palme sme doma na byte. Väčšinou (so far) sme potom stredu strávili nad knihami a prípravou na ďalší deň. 


Štvrtok 

6.00 Najkritickejší deň. Keďže režím máme taký všelijaký, prípravu robíme dlho do noci, spíme tak 4 - 5h. Len si predstavte ako vyzeráme ráno v autobuse. 

7.22 So slúchadlami v ušiach sa bez slova vezieme takmer pred školu. Náš deň vyzerá takmer presne tak isto ako utorok. 

8.10 Corporate Investment and Financing Decisions. Hola a todos, pozdraví nás náš zlatý účitel. Štvrtkové hodiny by mali byť tie praktické, ale ja tam rozdiel zatiaľ nevidím. Triedy sú naplnené v rovnakom počte, príklady sa spomínajú aj tu aj tam. Počítame aj na prednáške aj na praktickej hodine. 

9.30 Tourism industry contracts and tourism law. Pretty much the same ako v utorok. Tento učitel to má zas skôr opačne ako Sergio. Celú hodinu presedíme a prekecáme o rôznych úvahách ako by sa dalo čo riešiť alebo aké môže mať čo dôsledky. Lenže už mi to nejak dochádza. To bude jeden veľký omyl, že nám tie poznámky nejak nechýbajú, haha. Z niečoho test musí byť. 

11.30 Strategic management. Nekomentujem. Túto hodinu sa snažíme v tichosti odsedieť vzadu bez povšimnutia s podpisom na prezenčku a po hodine odchádzame, pretože sa nám to aj tak kryje s nasledujúcou, dôležitejšou hodinou. Chvalabohu. 

12.30 Management of Human resources. Dnes o niečo praktickejšia hodina ako v utorok. Ako som spomínal, boli sme rozdelení do tímov, vo štvrtok už teda pekná skupinová práca a na konci dostávame už aj prvý skupinový projekt. Najprv som sa zľakol, ale v skutočnosti, keď má každý svoju časť, je to veľmi  jednoduché. Ponúkol som sa, že môžem vypracovať grafické porovnanie a opis vývoja konkurenčných výhod dvoch španielskych firiem. To mi je celkom familiárne. 


14.00 Keďže metro chodí každú chvíľu, veľmi sa z hodiny neponáhlame. Pomalým tempom, prechádzkou po slnkom zaliatom kampuse a Palme ideme domov na byt. Jedlo <3 Káva <3 

17.00 Ako áno, španielčina je krásna,  aj Pedro milý, ale už mám dosť, a to boli len tri dni. Zase teda "ablujeme" do večera. Ale verím, že to prinesie svoje ovocie. 

20.30 Unavení rabujeme v chladničke, chytro skoro niečo zjesť. Dnes je predsa štvrtok. Pre Naty to znamená oddych, no ja sa chystám do ulíc. Už som zo 2 - 3 štvrtky s mojou kamarátkou poriadne pretancoval. Neľutujem. 

A štvrtkom teda končí náš školský týždeň. Áno, sú to len tri dni, no v tom Španielsku je to nejak unavujúce, haha. Niekedy sa nám podarí si troška medzi uni a jazykovkou oddýchnuť. Viete, taká španielska siesta. A niekedy sa nám podarí ísť aj odviazať sa. Viete, taká španielska fiesta. 

P.S. Podľa mňa to tu fakt ani inak nejde. Cez deň siesta, večer fiesta. 

!ALERT! Je to veľmi návykové. Som veľmi zvedavý, čo mi na to povedia v Bystrici. 



© 2022 
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky